آشنایی با پورت تاندربولت / Thunderbolt

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
Thunderbolt

پورت تاندر بولت جز یکی از بهترین فناوری های موجود در بازار است که با سرعت بالایی بین دیوایس های مختلف ارتباط ایجاد می کند این نوع کابل توانایی انتقال اطلاعات و دریافت همزمان از 6 دستگاه مختلف دارد ، این نوع کابل ها جایگزینی برای کابل های USB 3.0 می باشد ، این نوع کابل ها همانند توانایی های یک USB را دارند ولی با قابلیت های بیشتر.

در سال 2009 شرکت اینتل فناوری Light peak را به بازار معرفی کرد و تلاش کرد نسل جدیدی از ارتباط را به وجود آورد .

در این نوع کابل ها اطلاعات اول به صورت چندگانه ایجاد می شوند و به کمک کابل ارسال می شوند ولی در مقصد بر خلاف این کار صورت می گیرد و اطلاعات به صورت واحد تبدیل می شوند.

این نوع کابل ها توانایی انتقال یک جای اطلاعات ، برق و ویدئو را دارد به همین دلیل یک کابل همه کاره به حساب می آید. این پورت ها در زمانی می خواهند اطلاعات را به صورت فیبر نوری در انتقال دهند ، اول به صورت نور در می آید و بعد از آن ارسال می شوند این کار باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات می شود.

انواع پورت تندر بولت:

  • سری اول : این نوع از پورت ها اولین نوع از این نوع کابل ها است و پهنای باندی 10 گیگابایت بر ثانیه ای دارد این نوع کابل ها در سال 2011 برای مک بوک اپل ارئه شده است.
  • سری دوم : این نوع از کابل ها شباهت زیادی با سری اول دارد ولی پهانای باند آن 20 گیگ بر ثانیه می باشد ، این نوع کابل در سال 2013 همزمان با مادربورد های ایسوس وارد عرضه رقابت شدند.
  • سری سوم : این نوع کابل با سری اول و دوم آن از لحاظ ظاهری بسیار تفاوت دارد و ظاهری شبیه به USB تیپ 3 ( TYPE C ) دارد شما با استفاده از این نوع کابل می توانید به راحتی ویدیو هایی با زولوشن 4K را ارسال کنید . علاوه بر آن این نوع کابل توانایی شارژ 100 واتی را برای انواع دستگاه ها به وجود می آورد .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.