آشنایی با انواع میکروفن

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
best podcast microphones

انواع میکروفن ها :

1- میکروفن باسیم

هرمیکرون کاربرد خود را دارد و در مکانی خاص استفاده میشود به طور مثال میکروفون باسیم عملکرد خوبی در ضبط صدا دارد و دارای کابلی برای اتصال به انواع بلند گو و آمپلی فایر می باشد.

2- میکروفن بیسیم

این نوع میکروفن یکی از پرکاربرد ترین وسیله ها در تجهیزات صوتی میباشد و همان گونه که از نامش پیدا است فاقد هرگونه سیم است. این میکروفن از 3بخش تشکیل شده است:فرستنده،میکروفن وگیرنده.شاید تا کنون دیده باشید که مجری ها در کمر خود یک وسیله دارند این وسیله همان فرستنده است.در میکروفن بیسیم باتری یک عضو مهم به حساب می آید.

3- میکروفن رومیزی

با توجه به نیاز مشاغل و استفاده های شخصی میکروفن یکی از اساسی ترین تجهیزات صوتی میباشد همان گونه که از نام این محصول پیدا است این میکروفن روی میز قرار میگیرد و با قرار دادن پورت usbدستگاه به وسیله مورد نظر می توان شروع با کار کرد.

4- میکروفن هدمیک

در کل این میکروفن ها به  روی سر قرار میگیرند و میتوان با آن صحبت کرد.

انواع میکروفن هدمیک :

1- میکروفن هدمیک بیسیم

همان طور که از اسم این محصول مشخص است این کالا بدون سیم کار میکند و با این نوع میکروفن دیگر سیم اضافه این جلوی حرکات شما را نمیگیرد و میتوان آزادانه حرکت کرد.

2- میکروفن هدمیک باسیم

این نوع میکروفن هدمیک بیشتر برای ضبط پادکست ها استفاده میشود زیرا این مدل از این میکروفن ها کیفیت بالایی در ضبط صدا دارند و چون برای این گونه کار ها نیازی به جابه جایی نیست مشکلی ایجاد نمیشود.

3- هدمیک یک گوش

تمامی میکروفن های هدمیک به دو حالت تقسیم میشوند:هدمیک یک گوش و هدمیک دوگوش،میتوان با خرید یک هدمیک یک گوش ارزان نیاز خود در انجام آن کار و فعالیت مورد نیاز خود را رفع کرد.

4- هدمیک دو گوش

این مدل برخلاف هدمیک یک گوش که در اثر جنب و جوش زیاد ممکن است از روی گوش بیفتد این هدمیک روی گوش باقی میماند و برای ‏خوانندگانی که جنب و جوش زیادی دارند و یا هر گونه فعالیتی که تحرک زیادی دارند این نوع هدمیک مورد استفاده قرار میگیرد.

5- میکروفن یقه ای :

1- میکروفن یقه ای بیسیم

این نوع میکروفن بدون نیاز به کابل و بیسیم میباشد و افراد آن را به نام میکروفن بلوتوثی نیز میشناسند. میکروفن یقه ای بیسیم را میتوان روی لباس قرار داد و به صورت آزادانه حرکت کرد این نوع میکروفن بیشتر در اجراهای استفاده میشود و به  صورت آسان میتوان از آن استفاده کرد

2- میکروفن یقه ای باسیم

بر خلاف میکروفن یقه ای بیسیم ای نوع میکروفن محدودیت هایی را به همراه دارد و نمیتوان به صورت آزادانه حرکت کرد و بستگی به اندازه سیم این میکروفن ها محدوده ی حرکت کم و زیاد میشود. این میکروفن برای ضبط بسیار مناسب است و بساری افراد امروزه برای تولید محتوا و تولید پادکست از آن استفاده میکنند.این مدل به راحتی به انواع گوشی ها،رایانه های شخصی و دوربین ها و…متصل میشود.

باید با توجه به نیاز خود از جمله تولید محتوا،تولید پادکست،فیلم برداری،اجرا؛همایش ها و…….میکروفن متناسب با آن نیاز را انتخاب کرد تا بهترین نتیجه و بهترین عملکرد حاصل شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.