5G آشنایی با اینترنت

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
5G

نسل جدید اینترنت 5G در ایران با سرعت بالایی در حال همه گیری است این نسل جدید اینترنت با سرعت 100 مگ برثانیه و تا 200 گیگ برثانیه پرسرعت ترین نسل موجود تاکنون است.  به طور میانگین هر 10سال یک نسل جدید ارتباطی به بازار معرفی میشود، این نسل توانایی بالایی دارد. از جمله میتوانید با تعیین محدوده خط دهی، اینترنت را یک جا محفوظ کنید به طور مثال شما میتوانید محدوده داخلی یک ساختمان را انتخاب کنید به این وسیله دیگر در بیرون از محدوده آن ساختمان اینترنتی در کار نیست و همین باعث بالا رفتن امنیت در این نسل شده است.

این نسل جدید به طور قطعی آینده خیلی از موارد را تغییر میدهد و باعث رشد جوامع ما می شود. هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا به صورت هات اسپات از 5G استفاده میکنند ولی پیش بینی میشود تا سال 2024 اینترنت 5G به همه گیری برسد ومانند 4G در همه جا استفاده شود. در بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اینترنت 5G به گوشی های موبایل منتقل شده است. بسیاری از کاربران دچار اشتباه میشوند واینترنت 5G را با فرکانس 5 مگاهرتز یکی میدانند در صورتی که این گونه نیست، این فرکانس برای ارسال و دریافت اطلاعات بین دستگاهایی مانند لپ تاپ و گوشی همراه و تبلت استفاده میشود و ارتباطی به اینترنت 5G ندارد.

تاریخچه ی این موضوع به سال 2012 برمیگردد که اتحاد بین المللی مخابرات زیر نظر سازمان ملل افق دید بازی برای سال 2020 و فراتر از آن در نظز گرفت و اینگونه نسل پنجم اینترنت خانگی به وجودآمد.

وضعیت 5G در ایران چه گونه است؟

در ایران نیز مانند بسیاری از کشور های دیگر اینترنت 5G در حال امتحان شدن است و در ایران شهر های تهران و قم در اولویت انجام این طرح قرار دارند و تنها در جزیره کیش این فاز به اتمام رسیده است و هم اکنون اینترنت 5G در دسترس عموم قرار دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.