تکنولوژی کوییک شارژ سریعترین تکنولوژی شارژ

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
Anker PowerCore 1

اگر از استفاده کننده‌های خیلی قدیمی تلفن همراه باشید حتماً به یاد دارید که برای شارژ کردن نسل‌های اول این تلفن‌ها باید مدت زیادی را اختصاص می‌دادیم  ولی هر چه از آن روزها فاصله گرفتیم شارژ کردن گوشی‌های همراه سریعتر و آسان‌تر شد تا جایی که امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت شارژرها، زمان پر شدن باتری  به حداقل رسیده است.یکی از جدیدترین این تکنولوژی‌ها Quick Charge است. صرف نظر از مسائل تکنیکی, کوییک شارژر به معنی پر شدن سریع‌تر باتری است و به قابلیتی اشاره می‌کند که مدت زمان شارژ را تا ۵۰ درصد زمان نرمال کاهش می‌دهد و این  یعنی صرفه جویی در زمان برای افرادی که این روزها حاضرند ارزش فراوانی برای حفظ زمان خود پرداخت کنند.

Qualcomm Quick Charge

آیا با خرید شارژر Quick Charge می‌توانیم گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟
جواب این سؤال بسته به نوع گوشی متفاوت است. دقت داشته باشید برای بهره مند شدن از این فن آوری، خود موبایل نیز باید Quick Charge را پشتیبانی کند و تنها داشتن یک شارژر Quick Charge نمی‌تواند به شما کمکی کند. فن آوری کوییک شارژر  با استفاده از دو چیپست مخصوص؛ یکی در داخل شارژر و دیگری در  داخل گوشی کاربرد دارد. این دو چیپست باعث می‌شوند برق بیشتری بدون آسیب رسیدن به باتری گوشی به دستگاه برسد  و به این ترتیب پروسه‌ی پر شدن باتری سریع‌تر انجام شود.

Qualcomm و شارژ سریع
اگر از علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی باشید حتماً نام کمپانی qualcomm را شنیده‌اید. این شرکت سازنده‌ی تراشه‌های معروف و گران قیمت snapdragon برای انواع موبایل و تبلت هاست و فن آوری شارژ سریع را برای اولین بار به کاربران معرفی کرد. بعد از  آن برندهای دیگری چون Oppo نیز با  قابلیت شارژ  Vooc شروع به عرضه‌ی تکنولوژی شارژ سریع کردند.

نسل‌های Quick Charge
Quick Charge  نیز مانند سایر فن آوری های نوین در حال پیمودن مراحل تکامل خود است و این روزها می‌توانیم چندین نسل از آن را  در بازار مشاهده کنیم.

Quick Charge

Quick Charge 2.0

Quick Charge 3.0

Quick Charge 4.0

شرکت کوالکام سال گذشته همراه با معرفی چیپ‌ست 10 نانومتری Snapdragon 835 از شارژ سریع کوئیک شارژ 4 رونمایی کرد که البته برخی از برندهای مهم بازار مثل سامسونگ در سری S8 با وجود حضور این فناوری شارژ سریع در پروسسورهای خود همچنان به دلیل سیاست‌های خود از Quick Charge 4.0 بهره نگرفته و در این مورد خاص هنوز از Quick Charge 2.0 بهره می‌برند. امروز کوالکام از نوع جدیدی از شارژ سریع با نام کوئیک شارژ 4 پلاس بهره گرفته که تفاوت‌های مشخصی را با نسخه پیشین این فناوری ارائه می‌کند.

سازندگان گوشی‌های هوشمندی که دارای چیپ‌ست‌های مجهز به Quick Charge 4 هستند در صورتی که سه تغییر را در محصولات خود پیاده کننده می‌توانند به نسخه +Quick Charge 4 آپدیت شوند فناوری Dual Charge مشابه آن چیزی ست که در نسخه‌های قدیمی‌تر Quick Charge دیده بودیم اما به گفته کوالکام اینک قوی‌تر شده است. متعادل کنننده حرارتی هوشمند یا Intelligent Thermal Balancing دیگر تغییر جدید این سیستم است که در آن جریان برق به مسیر کمتر مورد استفاده‌ای هدایت می‌شود و بدین‌‌ترتیب گرمای کمتری در دستگاه حین شارژ ایجاد می‌شود. در نهایت ویژگی Advanced Safety Feature حرارت گوشی موبایل و کانکتور اتصال آن را برای جلوگیری از اتصال کوتاه و ایجاد گرمای بیش از اندازه با هم چک می‌کند.

این فناوری به گفته کوالکام نسبت به QC4 تا 15 درصد سریع‌تر و تا 30 درصد کارآمدتر است. آپدیت به +Quick Charge 4 یک آپدیت نرم‌افزاری نیست و باید تغییری سخت‌افزاری در مشحصات پروسسور آن ایجاد شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.