منظور اکستندر HDMI چیست ؟

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
extender hdmi

معنا و ریشه اکستندر  HDMI :

اکستندر از ریشه عبارت اکستند گرفته شده که به معنای توسعه دادن، طولانی کردن و ادامه دادن است و خود کلمه اکستندر به معنی افزایش دهنده و توسعه دهنده می باشد.به این ترتیب هنگامی که نام اکستندر را عنوان می کنیم منظورمان افزایش و توسعه کابل های HDMI می باشد.

 

 

مزیت اکستندر HDMI :

کابل های HDMI در نهایت 30 متر طول دارند و برای کسانی که به طول بیشتری احتیاج دارند این یک مشکل محسوب میشود  اما نباید نگران این موضوع باشید چون اکستندر HDMI این مشکل را حل کرده است وشما می توانید سیگنال های ویدئویی دیجیتال را از منبع یا پخش کننده بلوری به تلویزیون HD منتقل کنید.

برای درک بهتر این موضوع مثالی میزنیم شما فرض کنید می خواهید فیلمی را با استفاده از پخش کننده بلوری در تلویزیون اتاق کناری خانه خود تماشا کنید. قطعا فاصله تلویزیون اتاق از پخش کننده بلوری به اندازه ای هست که کابل HDMI نتواند آن را پشتیبانی کند در این صورت داشتن یک اکستندر این کار را برای شما امکان پذیر می کند.در واقع به زبان ساده تر اکستندر امکان افزایش فاصله بین تلویزیون HD و دستگاه پخش بلوری را فراهم می کند.

 

 

نحوه کار اکستندر  HDMI :

طرز کار اکستندر HDMI به این گونه است که از دو دستگاه فرستنده و گیرنده بین منبع اصلی و نمایشگر استفاده می شود. این فناوری مبتنی بر سیم مسی شبکه است. اول یک کابل HDMI از منبع اصلی به فرستنده متصل می شود. بعد از آن فرستنده به وسیله یک کابل شبکه به گیرنده متصل شده و در نهایت این گیرنده از طریق یک کابل HDMI دیگر به نمایشگر متصل می شود. به این ترتیب صدا و تصویر دیجیتال از طریق منبع اصلی، فرستنده و گیرنده به نمایشگر منتقل می شود.

 

 

دقت در هنگام خرید :

درهنگام خرید این کابل باید توجه داشته باشید که اگر میخواهید توسعه دهنده شما از سه بعدی نیز پشتیبانی کند باید توسعه دهنده ای را خریداری کنید که از قابلیت سه بعدی پشتیبانی کند.نکته دیگر قابل توجه این است این اکستندر را برای چه تعداد تلویزیون میخواهید اگر بیشتر از یکی باشد باید از یکHDMI Splitter Extender استفاده کنید. امروزه با توجه به کاربرد گسترده اکستندر HDMI در سالن های کنفرانس،آمفی تئاترها ،همایش ها و فروشگاه ها از این اکستندرها نیز استفاده می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.