مشاوره خرید یک ضبط صدای خوب

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
recordr

تاریخچه ریکوردر (recorder) :

باتوجه به گزارش خبرگزاری مهر، ده ها سال است که تصور می شود اولین صدای ضبط شده انسان متعلق به توماس ادیسون است که آن را 30 سال پس از ظهور تلگراف با کمک اولین دستگاه ضبط صدای تاریخ (فنوگراف) ضبط کرده است.به عبارت دیگر تا کنون فکر میکردند  اولین فنوگراف تاریخ را ادیسون اختراع کرده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی لابراتوار ملی لارنس برکلی که نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن کلکسیونهای صداهای ضبط شده در “پالو آلتو” کالیفرنیا ارائه کرده اند، در یک بایگانی در پاریس صدای ضبط شده 10 ثانیه ای را کشف کردند که در تاریخ 9 آوریل 1860 ضبط شده است.در این صدای ضبط شده، قطعه کوتاهی از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان “به سوی رویت ماه” (Au Clair de la Lune) خوانده می شود که با دستگاهی که تنها می توانست صدا را ضبط کند و توانایی پخش آن را نداشت،ضبط شده است. این در حالی است که دستگاه “فنوگراف” ادیسون که 17 سال پس از این تاریخ اختراع شد توانایی پخش صدا را هم داشت.براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این قطعه ضبط شده 10 ثانیه ای که کتابهای تاریخ را تغییر می دهد اثر “ادوارد – لئون اسکات دو مارتین ویل” است. دستگاهی که این مخترع ساخته است از شیپوری ساخته شده است که به قلم فلزی متصل شده و این قلم امواج صوتی را روی برگه های کاغذی که با دود یک چراغ روغی سیاه می شوند، حک می کند.به هر حال این دستگاه توانایی بازتولید و پخش صدا را ندارد، شاید به این دلیل که اسکات تصور می کرده است فنوگرافش باید تنها همانند یک سیستم آرشیوسازی عمل کند.جالب است بدانید این دانشمندان آمریکایی موفق شدند با کمک یک قلم مجازی این صدا را به صورت دیجیتال بازسازی کنند.امروزه استفاده از دستگاه های ضبط صدا به طرز گسترده ای رو به افزایش است.دانش آموزان و دانشجویان، خبرنگاران، روابط عمومی شرکت ها و ادارات، وکلا و قاضیان و نوازندگان از جمله افرادی هستند که از این ویس رکوردرها استفاده می کنند.هرکاربر متناسب با نوع کاری که نیاز دارد باید با دقت رکوردر مناسب خود را خریداری کند.

 

خرید یک ضبط صدای خوب :

در موقع خرید یک ضبط صدای خوب باید به نکاتی توجه کنید و مورد بررسی قرار دهید که ما در این مقاله برای شما مطرح میکنیم.

 

  • میکروفون
  • نمایشگر ال سی دی
  • حافظه دستگاه
  • نحوه اتصال به کامپیوتر
  • باتری

 

میکروفون:

میکروفن،اولین چیزی که هر ضبط کننده ای دارد بنابراین اولین موردی است که باید مورد اهمیت باشد.لازم است بدانید دو نوع میکروفون داریم.در بعضی مدل ها میکروفن مونو است و در بعضی مدل ها استریو می باشد.میکروفن مونو برای ضبط یک گفت و گوی ۲ نفره یا برای ضبط افکار و کارهای شخصی مناسب است در حالی که میکروفن استریو برای مواقعی مفید است که می خواهیم بیش از یک صدا را در منطقه کوچک ضبط کنیم.

برخی ضبط کننده های دیجیتال این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهند که با اضافه کردن میکروفن خارجی بتواند در محیط های شلوغ تر و پر ازدحام تر صدای بهتری را ضبط کند. با این تفاسیر یک میکروفن خوب و در نتیجه کیفیت صدای بالا مهم ترین فاکتوری است که یک کاربر ضبط کننده دیجیتال باید به آن دقت کند .

 

نمایشگر ال سی دی (LCD) :

یک رکورد خوب رکوردی است که دارای نمایشگر LCD باشد تا بتوانید بدون نیاز به اتصال کردن رکوردر به کامپیوتر ،کار مرتب کردن و انتخاب فایل ها را انجام دهید.با داشتن نمایشگر استفاده از ویس رکوردر آسان تر و سریع تر خواهد بود.

 

حافظه دستگاه:

نکته مهم دیگر در خرید رکوردر حافظه آن است در  ابتدا میزان نیاز خود به دستگاه را تعیین کنید سپس بر اساس نیاز خود حجم دستگاه را تعیین کنید . البته بیشتر ویس رکوردرهای جدید با حافظه حداقل ۴ گیگابایت تولید شده اند اما تعدادی از ضبط صداها با حافظه داخلی پایین نیز وجود دارند. نکته دیگر قابل توجه این است که تعدادی از ویس رکوردرها قابلیت افزودن حافظه جانبی را ندارند که این جزو محدودیت آنها بشمار می آید.در نتیجه به حافظه داخلی دستگاه توجه کنید تا بتوانید خرید موفقی داشته باشید.

 

نحوه اتصال به کامپیوتر:

شما میتوانید به دو روش ضبط کننده صدا را به کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل کنید : با کابل و یا پورت USB مستقیم. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که فقط ضبط کننده صدا نباشد، بلکه از حافظه آن بتوان به عنوان حافظه فلش یا کول دیسک برای جابجایی اطلاعات نیز استفاده کرد و این قابلیت انعطاف پذیری دستگاه را بالا می برد که فقط یک ضبط کننده نباشد، به ویژه اگر دستگاه شما توانایی پخش موزیک یا رادیو اف ام را هم داشته باشد انعطاف پذیری بیشتری دارد و آن وقت می توان گفت خرید شما هوشمندانه تر بوده است.

 

باتری:

ضبط کننده صدا دارای دو نوع باتری هستند.یکی باتری آلکالاین که معمولا در سایز AAA است و یکی باتری یون لیتیوم داخلی که با کابل شارژ می شود. باید توجه داشته باشید voice recorder که باتری لیتیومی دارند در هنگام شارژ قادر به ضبط کردن نیستد اما سری جدید آنها قابلیت شارژ سریع (Quick Charge) را دارند که با دو دقیقه شارژ می توانند دو ساعت صدا ضبط کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.