لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم HDMIچطور با پورت

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تصویر

با اتصال رایانه به تلویزیون می توان محتویات آن را مستقیما بر روی صفحه تلویزیون نمایش داد. شما می توانید فیلم‌های رایانه‌تان را با صفحه نمایش بزرگتری تماشا کنید به اینترنت دسترسی داشته باشید و سایر موارد. تنها چیزی که برای اتصال دستگاه لازم دارید، یک کابل اچ دی ام آی HDMI است.
آشنایی با انواع درگاه ها (پورت‌ها) و کابل‌های ویدئویی در هنگام اتصال لپ‌تاپ یا رایانه به تلویزیون
انواع پوت های ویدئویی تلویزیون
چطور با پورت اچ دی ام آی – HDMI لپ تاپ یا کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم
۱-ابتدا بررسی کنید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارای چه درگاه ها/ پورت های ورودی می باشد؟ به طور معمول رایانه و لپ تاپ‌ها بیش از یک پورت دارند که شامل موارد زیر می شوند:
پورت VGA: یکی از رایج ترین اتصالات است که دارای ۱۵ پین یا برآمدگی در ۵ ردیف است که اتصال کامپیوتر به تلویزیون را تشخیص می دهد.
پورت composite video: این پورت دایره‌ای شکل است و معمولا با رنگ زرد کدگذاری میشود و  معمولا در پروژکتورها و تلویزیونها دیده می‎شود اما در رایانه‎های پیشرفته کمیاب است.
پورت S-video: یک پورت دایره ای با ۴، ۷ و شاید ۹ پین می‌باشد. از این اتصال عموما در تلویزیونها و پروژکتورها استفاده می‎شود اما به طورر رسمی در لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی دیده می‎شود. این پورت در رده بالاتری از ویدئو کامپوزیتها قرار میگیرد.
پورت DVI: این پورت در مقایسه یا VGA جدیدتر است و مستطیل شکل می باشد. دارای ۲۴ پین در ۳ تا ۸ ردیف است. از این پورت بیشتر در پروژکتورها نسبت به تلویزیون ها استفاده می‎شود.
پورت HDMI: این پورت مشابه پورت USB می‌باشد. ولی باریک تر و پهن تر است. این پورت در حال تبدیل شدن به یکی از اتصالات محبوب کاربران رایانه و به همان نسبت تلویزیون و پروژکتور است. کارت‌های ویدیویی جدیدتر برای رایانه‎های رومیزی از خروجی HDMI استفاده می کنند که برای اتصال به LCD ،LED TVs و به همان نسبت سیستم‎های پروژکتورهای اچ دی سینمای خانگی به صورت عالی کارایی دارند. HDMI بالاترین کیفیت تصویر را از یک رایانه به یک تلویزیون یا پروژکتور ارائه می دهد.
خرید یک کابل خوب اچ دی ام آی/ HDMI
۱- از سایز پورت مطمئن شوید. اگر لپ تاپ دارید، ببینید  آیا به یک کابل استاندارد نیاز دارید یا مینی یا میکرو ؟
۲- فاصله بین پورت تلویزیون و پورت لپ تاپ را اندازه بگیرید.
از هر جایی که رایانه شما قرار می‌گیرد، ترجیحا فاصله ای که خیلی دور نباشد را محاسبه کنید و طول کابل مورد نیازتان را تخمین بزنید.
۳- یک کابل اچ دی ام آی / HDMI بخرید.
شما می‌توانید یک کابل HDMI را از فروشگاه لوازم الکتریکی منطقه خودتان بخرید و یا می توانید با جستجوی فروشگاه های آنلاین  کابل مناسب نیازتان را خریداری کنید.
اتصال رایانه به تلویزیون:
۱- کابل را به تلویزیون وصل کنید.
توجه داشته باشید چگونه پورت برچسب گذاری شده است (به عنوان مثال ،به صورت یک عدد) که ممکن است هنگام اتصال بعدی به شما کمک کند.
۲- سر دیگر کابل را به رایانه وصل کنید.
در صورتی که دسکتاپ داشته باشید ،معمولا شکاف (slot) در پشت CPU قرار دارد.
پورت هایHDMI در پشت تلویزیون
۳- گزینه Source تلویزیون را انتخاب کنید.
در منو تلویزیون  دنبال گزینه هایی مانند (Video 1/2 یا PC یا Input) بگردید. این قسمت به گزینه‌هایی که سی پی یو را نمایش می‌دهد، وارد می‌شود.
بعد از وصل کامپیوتر و تلویزیون به یکدیگر، بعضی اوقات تلویزیون به طور اتوماتیک مانیتور رایانه‌تان را نمایش می‌دهد. بیشتر اوقات صفحه خالی (blank) را نشان می‌دهد. در این صورت به مرحله بعدی بروید.
شماره برچسب روی پورت HDMI که شما به آن وصل کرده اید  ممکن است در اینجا کمکتان کند. به طور مثال، اگر تلویزیون شما دارای ۴ منبع (sources) باشد و شما به منبع ۳ وصل کرده اید، آنقدر دکمه را فشار بدهید تا به منبع ۳ برسید.
۴-به گزینه Start رایانه بروید.
Start معمولا در انتهای سمت چپ صفحه قرار دارد.
670px-Connect-PC-to-TV-with-HDMI-Step-7-Version-2
۵- کنترل پنل(Control Panel)  را جستجو کرده و پس پیدا کردن روی آن کلیک کنید.
با کلیک روی کنترل پنل، پنجره ای باز می‎‎شود که گزینه‌های مختلفی را برای نحوه سفارشی کردن رایانه به شما نشان می‌دهد.
۶- گزینه Display را پیدا کرده و روی آن کیک کنید.
سپس دنبال (Adjust screen resolution) یا «تنظیم وضوح صفحه نمایش» بگردید. این گزینه شما را به پنجره‌ای می برد که گزینه های مختلفی را در مورد هر آنچه که تلویزیون یا مانیتور شما دارد، نشان می‌دهد. شما دو display می بینید که یکی از آن ها غیر فعال یا disabled است. روی مانیتور disabled کلیک کنید و سپس گزینه “Extend the desktop onto this monitor” را کلیک کرده و “Apply” را بزنید.
PC-to-TV-with-HDM
تلویزیون باید با صفحه دسکتاپ بالا بیاید. بعضی اوقات در مرحله اول ویندوز بالا نمی‌آید؛ بنابراین دوباره امتحان کنید. درصورتی که بعد از چند بار امتحان کردن هنوز کار نکرد، بررسی کنید و مطمئن شوید که کابل به درستی به هر دو پورت وصل شده باشد. در صورتی که باز هم کار نکند، ممکن است که کابل معیوب باشد.
رزولوشن مورد نیاز را طوری تنظیم کنید که تلویزیون تصویر خوبی را نشان دهد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.