تفاوت اسپیلیتر و سوئیچ

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
HDMI Switch

چرا  اسپیلیتر و سوئیچ :

 

برای بعضی ها سوال پیش می آید که چرا باید به یک اسپلیتر یا سوییچ اچ دی ام آی نیاز داشته باشیم؟

 

در جواب به این سوال باید گفت که،سوئیچ و  اسپیلیتر  یکی از رایج‌ترین محصولات موجود در بازار است، و به طور کلی بیشترین استفاده را در سینمای خانواده شخصی دارد.به طور معمول افرادی نیاز به سوییچ یا اسپلیتر دارند که با تجهیزات صوتی و تصویری حرفه ای پرتعدادی سرو کار دارند.

 

سوئیچ  :

 

یک سوئیچ چند دستگاه را به یک مقصد متصل می‌کند.به معنای دیگر  در واقع  فقط یک آداپتور با یک خروجی HDMI است که از چند ورودی HDMI برخوردار است.به طور معمول سوییچ HDMI با دو تا پنج ورودی HDMI مورد استفاده قرار می گیرند.یک نمونه بسیار رایج سوئیچ برای اتصال چند مدیا پلیر مختلف به یک تلویزیون که تعداد کافی پورت HDMI ندارد، به کار می‌رود. اگر تلویزیون شما فقط یک پورت HDMI ورودی دارد، اما یک دی وی دی پلیر و دو کنسول بازی برای وصل کردن دارید، یک سوئیچ HDMI به شما این امکان را می‌دهد تا همه آن‌ها را به یک پورت وصل کرده و دستگاه منبعی را که می‌خواهید انتخاب و استفاده کنید.

 

HDMI Switch

 

عملکرد سوییچ HDMI :

طریقه کار سوئیچ HDMI به این گونه است که به شما این امکان را می‌دهد که چند دستگاه با خروجی HDMI را به یک ورودی HDMI متصل کنید. برای مثال، اگر شما تلویزیونی داشته باشید که تنها دارای یک پورت HDMI باشد، و یک دستگاه کنسول بازی، DVD Player و ست تاپ باکس نیز داشته باشید، با سه کابل و تنها یک ورودی روبه‌رو هستید. برای حل این مشکل نیاز به یک سوئیچ HDMI خواهید داشت.

 

اسپیلیتر :

 

اسپلیتر در بسیاری ویژگی‌ها در تقابل مستقیم با سوئیچ است. یک اسپلیتر یک دستگاه منبع را به چند مقصد متصل می‌کند.

حتما برای شما پیش آمده که در محیط‌های تجاری دیده‌اید که یک فروشنده تلویزیون ممکن است یک منطقه نمایش با ده‌ها تلویزیون داشته باشد که به صورت همزمان یک تصویر را نمایش می‌دهند. همچنین در یک باشگاه یا رستوران که یک رویداد ورزشی بزرگ را روی همه تلویزیون‌های خود به نمایش می‌گذارد. این حالات نیازمند یک اسپلیتر است.در خانه، استفاده از اسپلیتر برای ارسال داده‌ها به صورت همزمان به یک تلویزیون و یک پروژکتور، بیشتر رایج است، صرف نظر از اینکه کدام دستگاه نمایشگر در آن زمان مورد نیاز است. شما هم‌چنین ممکن است از یک اسپلیتر برای تکرار خروجی یک کامپیوتر روی دو مانیتور یا تلویزیون در یک اتاق دیگر استفاده کنید.

 

تفاوت اسپیلیتر و سوئیچ :

 

برای انتخاب بهتر دستگاه مورد نیازتان دانستن تفاوت اسپلیتر و سوییچ بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند. در نگاه اول این دو دستگاه شبیه به نظر می‌رسند اما در عمل کارایی بسیار متفاوتی دارند. ما در این مقاله دستگاه را اسپلیتر HDMI و سوئیچ HDMI گرفته‌ایم، اما این تفاوت و کارکرد برای تمامی سوییچ‌ها و اسپلیترهای صوتی و تصویر نظیر VGA و AV یکسان است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.