تایمر دیجیتال برق

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
6363

شیوه‌ی استفاده و روش تنظیم تایمر برق دیجیتال قطع و وصل خانگی
برای استفاده از این دستگاه باید در نظر داشت که تایمر دیجیتال برق دارای یک پریز برق ورودی برای اتصال سیم و کابل برق انواع دستگاه‌های برقی و یک دوشاخه برای اتصال تایمر به پریز برق شهری است. به زبان ساده‌تر برای راه‌اندازی این دستگاه کافی است این مراحل را در گام سپری کنید:
  • با استفاده از راهنما و کاتالوگ درون پریز تایمردار برق دیجیتال ، برنامه‌ریزی تایمر را انجام دهید تا به دلخواه شما زمانبندی شود.
  • سیم برق دستگاه مورد نظر ( لامپ خانه یا گلخانه ، پمپ آب ، تلویزیون یا رادیو ، مرغ داری گاوداری و …) را به ورودی پریز برق تایمر وارد کنید.
  • دوشاخه‌ی تایمر دیجیتال را به پریز برق 220 ولت شهری وارد کنید و از این پس تایمر در زمان تنظیم شده برق را قطع و یا وصل خواهد کرد.
  • نکته: بد نیست در آغاز کمی با یک دستگاه دیگر برقی برای نمونه یک لامپ یا… دستگاه و زمانبندی و برنامه ریزی آن را آزمایش کنید و زمانی که از تنظیم و راه روش درست تنظیم آن آگاه شدید برای دستگاه اصلی برنامه ریزی نمایید.
تایمر برق دیجیتال پریز
کاربرد تایمر برق دیجیتال 16 برنامه چیست ؟
تایمر دیجیتال برق دیجیتال یک دستگاه سودمند است که کارایی با گستره‌ی همگی دستگاه‌های برقی پیرامون ما دارد. شما با این دستگاه می‌توانید برنامه‌ریزی قطع و وصل برق در باره‌های زمانی گوناگون از جمله هفتگی ، روزانه ، یک روز درمیان ، ساعت ، دقیقه و… را انجام دهید تا یک وسیله برقی در یک زمان مشخص روشن و سپس در زمان مشخص دیگر خاموش شود. البته به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی.
برای نمونه شما می‌توانید مشخص کنید که در روزهای 4 شنبه یا یک روز در میان و در ساعت 16.31 دقیقه لامپ ال ای دی ، پمپ آبیاری یا آکواریوم ، بخاری برقی ، تهویه هوا ، تابلو مغازه ، ویترین و کولر یا پنکه روشن شود و در ساعت 18.43 دقیقه خاموش شود. یا از دیگر موارد مهم کاربرد تامیر دیجیتال هفتگی برق در آزمایش‌گاه‌های پزشکی و مطب و دیگر آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی است.
در زیر به چند نمونه از کاربردهای تایمر برق دیجیتال یا پریز تایمردار برق می‌پردازیم هرچند امکان پرداختن به همگی کاربردهای این دستگاه به دلیل گستره‌ی بزرگ دستگاه‌های برقی وجود ندارد.
روشن و خاموش کردن پمپ ، بخاری و چراغ آکواریوم
زمانی را در نظر بگیرید که به هر دلیل نیاز دارید به مسافرت بروید. شما ممکن است در خانه دارای یک آکواریوم پرورش ماهی باشید. در نتیجه نیاز است که پمپ آکواریوم و یا بخاری آن در زمان مشخصی روشن و در زمان دیگر خاموش شود. خرید تایمر دیجیتال برق در این زمان سودمند است.
تایمر برای مسافرت و امنیت خانه، شرکت و انبار
در زمان مسافرت‌های طولانی روشن و خاموش شدن یک لامپ کم‌مصرف و یا حتی یک رادیو می‌تواند یک لایه‌ی امنیتی برای خانه یا اداره یا شرکت و انبار و باغ و ساختمان را ایجاد کند. خاموش بودن چند روزه‌ی لامپ‌های یک خانه و ساختمان برای دزدان و سارقان یک نشانه‌ی مثبت است. با بهره‌گیری از تایمر برق دیجیتال می‌توانید پساز برنامه‌ریزی یک لامپ را در مدت مسافرت خود در ساعات معین روشن و در ساعت زمان‌بندی شده خاموش کنید.
تایمر برق برای پمپ آب کشاورزی و باغبانی
در باغ‌هایی که دارای سامانه‌ی آبیاری قطره‌ای تحت فشار هستند زمان‌های ویژه‌ای برای آبیاری درختان در نظر گرفته می‌شود. برای نمونه هنگامه‌ی شب بهترین زمان برای آبیاری درختان است. در نتیجه با خرید و سر راه پمپ آبیاری قرار دادن این تایمر دیجیتال برق می‌توان پس از برنامه‌ریزی مشخص کرد که آبیاری در چه ساعتی به صورت خودکار و بدون نیاز به حضور نیروی انسانی آغاز شده و در چه ساعتی برق پمپ آب قطع شود.
تایمر برق دیجیتال برای کارگاه‌های صنعتی دامداری و گلخانه
کارگاه‌های صنعتی و یا مرغ‌داری‌ها و گاوه‌داری‌ها و همچنین گلخانه‌های پرورش گل زینتی و محصولات کشاورزی دارای لامپ‌های ال ای دی روشنایی و دستگاه‌های تهویه هوا هستند که نیاز است در ساعت‌های خاصی در فصل‌های گوناگون سال روشن و خاموش شوند و برق آن‌ها به صورت خودکار قطع و وصل شود. در نتیجه این یک دستگاه بسیار مهم و کاربردی برای این‌گونه از کارها است.
تایمر دیجیتال برق لامپ پمپ آکواریوم
برخی از نکات درباره راه‌اندازی تایمر
  • هیچ‌گاه دستگاه‌های برقی که دارای شدت جریان مصرفی بالاتر از مقدار پیشنهاد شده 16 آمپر دارند را به پریز تایمر وصل نکنید.
  • در زمانی که از دستگاه استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که دوشاخه‌ی دستگاه کاملا وارد پریز برق 220 ولت شهری شده باشد.
  • اگر باید دستگاه را تمیز کنید کوشش کنید نخست آن را از پریز جدا کرده و سپس اقدام به پاک کردن آن کنید. و از ریختن آب روی آن خوددکاری کنید.
  • این دستگاه تایمر دیجیتال کنترل روشن و خاموش و قطع و وصل کردن پریز برق در زمان‌های برنامه‌ریزی شده به صورت خودکار بی‌نیاز به باتری و منبع برق است.
  • برای شارژ شدن دستگاه پیشنهاد می‌شود در صورت امکان برای نخستین بار آن را دست‌کم 8 ساعت درون پریز برق قرار دهید.
  • امکان اتصال سه راهی یا چند راهی برق به این دستگاه وجود دارد ولی مجموع جریان مصرفی دستگاه ها نباید بیشتر از حدود 15 آمپر باشد.
  • توجه داشته باشید که در صورت نیاز به تکرار یک برنامه قطع و وصل برق در زمان مشخص و تکرار آن در هر روز هفته و با دقت 15 دقیقه می‌توانید از تایمر برق آنالوگ استفاده کنید.

 

 

برای تنظیم ساعت دستگاه دکمه‌ی Clock نگه دارید و همزمان ساعت ، دقیقه و ثانیه را تنظیم کنید. تنظیم ساعت با فشار دادن دکمه‌ی HOUR به تعداد مورد نیاز و تنظیم دقیقه با فشار دادن همزمان گزینه‌ی MIN به تعداد مورد نیاز و ثانیه با فشار دادن دکمه‌ی SEC همزمان با نگه‌داشتن دکمه‌ی ساعت Clock قابل انجام است. باید دانست که کاربرد کلید ثانیه فقط برای تنظیم ساعت تایمر دیجیتال برق است.

 

تنظیم ساعت تایمر برق دیجیتال :

1- تایمر دیجتال قطع و وصل برق را برای هر روز می توان 1 بار روشن و 1 بار خاموش کرد + همچنین می‌توان  برای 1 هفته کامل به آن برنامه داد. یعنی در روزهای مختلف در زمان‌های گوناگون مورد نیاز روشن و خاموش شود ( البته می توان زمان را یکسان برای همگی روزهای هفته در نظر گرفت )

در صورت نیاز به خاموش و روشن شدن بیش از 1 بار در روز باید از تایمر آنالوگ استفاده کرد.

 

2- تنظیمات و برنامه‌ریزی تایمر دیجیتال برق هفتگی به دلیل داشتن باتری درونی، با قطع برق از میان نخواهد رفت. دستگاه با بهره‌گیری از باتری‌های درونی خود، حتی با وجود قطع کامل برق، می‌تواند تنظیمات را برای روزها و هفته‌ها نگه‌دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.