منظور از اکستندر USB چیست ؟

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
USB to RJ45 LAN Cable Extension Ethernet Adapter Extender Cat5 RJ45 parsiankala.com

معنا و ریشه اکستندر   USB :

اکستندر از ریشه عبارت اکستند گرفته شده که به معنای توسعه دادن، طولانی کردن و ادامه دادن است و خود کلمه اکستندر به معنی افزایش دهنده و توسعه دهنده می باشد.به این ترتیب هنگامی که نام اکستندر را عنوان می کنیم منظورمان افزایش و توسعه کابل های  USB می باشد.

به دلیل پرکاربرد بودن  USB در هارد اکسترنال تا شارژر گوشی موبایل و محبوبیتش تعدادی زیادی از مدل‌های آن در اطراف ما وجود دارد.USB 1.0 و USB 2.0 و USB 3.0 مدل های  USB میباشند ولی اکثریت مردم کابل USB 2.0 را در اطراف خود همیشه می بینند.یک اشتباه رایج در میان مردم این است که زمانی که مثلا یک دستگاه  خریداری میکنند واین وسیله یک کابل3 متری دارد ،برای افزایش کابل USB یک کابل 3 متری دیگر میخرند تا رد فاصله 6 متر جوابگوی نیازشان باشد ولی این کار اشتباه است و پاسخگوی نیازشان نیست.برای رفع این نیاز،به نوع خاصی از کابل USB احتیاج است به این کابل خاص کابل اکتیو یا ریپیتر میگویند.قبل از اینکه در این مقاله به این موضوع بپردازیم میخواهیم بدانیم کابل USB تا چه متراژی می‌تواند داشته باشد؟

 

USB to RJ45 LAN Cable Extension Ethernet Adapter Extender Cat5 RJ45 parsiankala.com

 

متراژ کابل USB 2.0 :

کابل USB 2.0 دارای محدودیت 5 متری طول کابل بین دو دستگاه USB 2.0 است (Full Speed یا Hi-Speed).

 

متراژ کابل  USB 3.0 :

در واقع حداکثر طول برای کابل USB 3.0 بین دو دستگاه USB 3.0 مشخص نشده است.(SuperSpeed یا SuperSpeed+).اما بهترین توصیه طول 3 متر میباشد. در اصل بزرگترین محدودیت برای طول این کابل، کیفیت کابل است.

 

رفع محدودیت طول کابل USB :

برای افزایش طول کابل USB راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از :

 

  • کابل‌های پسیو
  • هاب USB
  • کابل اکتیو (ریپیتر)

 

هر سه این‌ روش ها دارای محدودیت‌های مختص به خود هستند.اما مبدل‌های USB روی شبکه می‌توانند رنج طول USB را بیشتر افزایش دهند.

 

کابل افزایشی USB پسیو :

کابل افزایشی USB استاندارد موجود در بازار یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای افزایش طول کابل USB است .این کابل‌ها دارای یک سر نری و یک سر مادگی هستند که به راحتی به دستگاه و پورت مورد نظر متصل شده و کار می‌کنند. البته برای استفاده از این نوع کابل باید محدودیت متراژی که در بالا ذکر شد (5 متر برای USB 2.0 و 3 متر برای USB 3.0) را در نظر داشته باشید که مجموع طول ابتدا تا انتهای کابل‌های به هم وصل شده بیشتر از آن نشود.

 

 

کابل افزایشی USB اکتیو :

کابل افزایش طول اکتیو USB دارای یک چیپ الکترونیکی است که سیگنال USB را بازتولید و تقویت می‌کند. کابل‌های Active در اصل یک هاب 1 پورت USB به شمار می‌آیند. شما می‌توانید از کابل‌های معمول USB برای اتصال به کابل Active استفاده کنید، به شرطی که طول آن‌ها برای USB 2.0 بیشتر از 5 متر و برای USB 3.0 بیشتر از 3 متر نباشد. به این نکته توجه داشته باشید که، به طور معمول کابل‌های اکتیو Bus-Powered هستند؛ به این معنی که از همان پورت USB انرژی لازم را دریافت می‌کنند (همزمان با انتقال دیتا). برای اطمینان از دریافت قدرت کامل 500mA پورت USB از کابل‌های اکتیو با کیفیت بالا یا مبدل‌های دارای ورودی آداپتور مجزا استفاده کنید.

 

این کابل ها در متراژهای مختلف هستند :

 

  •  10 متری USB
  •  20 متری USB
  •  5 متری USB3

 

هاب USB :

شما می‌توانید از کابل‌های افزایشی و هاب‌های USB استفاده کرده و این دو را به هم متصل کنید تا برد دسترسی وسایل USB خود را افزایش دهید. البته، مهم است که به خاطر داشته باشید زمانی که کابل و هاب USB را به هم وصل می‌کنید، فاصله‌ی تا هاب بیشتر از 5 متری برای USB 2.0 و بیشتر از 3 متر برای USB 3.0 نباشد. بسته به وسایل مورد استفاده و نیاز خود می‌توانید از هاب آداپتوردار یا هاب بدون آداپتور استفاده کنید.

 

 درباره USB 1.0 :

به دلیل اینکه USB 1.0 دیگر کاربردی نداشته و USB 2.0 و USB 3.0 جایگزین آن شده‌اند،اما لازم است برای اطلاع بیشتر بدانیم.

کابل‌های USB 2.0 بدون هیچ مشکلی با دستگاه‌های دارای USB 1.0 کار می‌کنند.اگر از دستگاه USB 1.0 استفاده می‌کنید، باید بدانید که آن‌ها نیز دارای محدودیت طول کابل هستند. برای طول کابل USB 1.0 محدودیت 3 متر وجود دارد و افزایش طول کابل USB 1.0 نیز حداکثر تا 18 متر امکان پذیر است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.