توجه ! حداقل مبلغ سفارش مصرف کننده 50 هزار تومان و همکاری 500 هزار تومان می باشد .

منو
حالت مطالعه

راهنمای جامع خرید لنز مخصوص موبایل

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
Mobile Phone Camera Lens LIGINN L 810 4K 18MM 15

باید توجه داشت که هر لنزی یک کارایی خاصی برای ما دارد و قابلیت عکس برداری وهم فیلم برداری دارد. یکی از راههای افزایش کیفیت خروجی عکس و فیلم خرید لنزهای جانبی گوشی موبایل هستند که  انواع مختلفی دارد و هر کدام برای نوعی استفاده طراحی شده اند. به این نوع لنزها لنزهای کلیپسی هم میگویند که قابلیت حمل و نقل دارند و قابلیت اتصال به انواع گوشی ها را دارد .

لنز کلیپسی موبایل یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین تکنولوژی‌های عکاسی موبایل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک لنز جداگانه به دوربین موبایل خود اضافه کنند و تصاویر با کیفیت و گسترده‌تری بگیرند. در زیر انواع مختلف لنز کلیپسی موبایل و نحوه‌ی عملکرد آنها را معرفی می‌کنیم:

  • لنز فیش آی: این لنز برای عکاسی آسمان شب و فضاهای جمعیتی کاربرد دارد و به دلیل طراحی خاص خود می‌تواند تصاویری با زاویه دید ۱۸۰ درجه بگیرد.

 

  • لنز ماکرو: این لنز برای عکاسی اشیا و جزئیات کوچک کاربرد دارد و به دلیل فاصله‌ی نزدیکی که با فوکوس ایجاد می‌کند، تصاویر با جزئیات بیشتری بگیرد.

 

  • لنز تله‌فوتوگرافی: این لنز برای عکاسی اشیا و فضاهای دور کاربرد دارد و به دلیل طراحی خاص خود می‌تواند تصاویری با زاویه دید ۲۰ تا ۵۰ درجه بگیرد.

 

  • لنز واید‌آنگل: این لنز برای عکاسی منظره و فضاهای گسترده کاربرد دارد و به دلیل زاویه دید گسترده‌ای که ایجاد می‌کند، تصاویر با دید گسترده‌تری بگیرد.

 

  • لنز تله‌فوتوگرافی زوم: این لنز برای عکاسی اشیا و فضاهای دور کاربرد دارد و می‌توان با کمک لنز زوم، بین ۲ تا ۱۰ برابر بزرگنمایی کرد.

 

همچنین نحوه‌ی عملکرد این لنز‌ها به این صورت است که با استفاده از یک کلیپس مخصوص به دوربین موبایل متصل شده و بعد از آن به دوربین موبایل متصل می‌شود. با استفاده از این لنز‌ها، می‌توان تصاویر با کیفیت و گسترده‌تری بگیرید که در نهایت به عکاسی شما کمک می‌کند.

در ادامه با انواع لنزهای پر کاربرد آشنا می شویم :

لنز ماکرو / Macro :

این نوع لنز برای عکس برداری و فیلم برداری از اجسام کوچک استفاده می شود و تصویری میکروسکوپی را به ما نشان می دهد باید به این نکته هم توجه داشت که این نوع لنز هیچ تاثیری بر روی کیفیت عکس برداری و فیلم برداری ندارد.
لنزهای ماکرو (Macro Lens) لنزهایی هستند که برای عکاسی در فاصله بسیار نزدیک به سوژه و انجام بزرگنمایی سوژه طراحی شده اند. فواصل کانونی لنزهای ماکرو بر اساس طراحی ساختارشان متفاوت است. ولی بیشترین فواصل کانونی مورد استفاده بین 50-200mm می باشد. با این نوع لنزها می توان دوربین را کاملا به سوژه نزدیک نمود و در فواصل بسیار نزدیک به سوژه ، فوکوس را انجام داد.

با لنزهای ماکرو بر اساس میزان بزرگنمایی آنها، می توان تصویر سوژه را با اندازه واقعی (نسبت یک به یک 1:1) و یا بزرگتر ثبت نمود. خصوصیت اصلی این لنزها این است که امکان نزدیک شدن خیلی زیاد به سوژه را برای عکاس فراهم می نماید. عکاسی ماکرو از اشیاء و موجودات ریز عمدتا با این نوع لنزها انجام می شود.

لنز واید انگل یا زاویه باز / Wide angle :

این لنزفاصله کانونی زیادی دارد به همین منظور قابلیت عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بالا دارد و اصلی ترین لنز در گوشی های موبایل می باشد. لنزهای واید انگل برای ایجاد یک قاب بزرگتر برای شخصیت‌ها و محیط به عبارت ساده‌تر از فاصله کانونی کوتاه با یک میدان دید وسیع‌تر برخوردار هستند.  لنزهایی که دارای فاصله کانونی کوتاه هستند، دارای زاویه دید بزرگتری نیز می باشند به همین علت به آنها لنز زاویه باز (Wide Angle) یا بطور اختصار، واید گفته می شود.

لنز زوم / Zoom :
لنـزهایی را زوم (Zoom) می گویند که فاصله کانونی در آنها متغیر است و در فاصله مشخصی می توان آنها را بر روی فاصله کانونی خاصی تنظیم نمود. این لنزها با اعداد کوتاه ترین و بلندترین فاصله کانونی خود مشخص می شوند. مثلا در لنز زوم 24-105mm فاصله کانونی از 24mm تا 105mm قابل تغییر است.
برای نمایش میزان بزرگنمایی در لنزهای زوم گاهی از نسبت حداکثر بزرگنمایی در حد بالای فاصله کانونی خود به حداقل بزرگنمایی در حد پایین فاصله کانونی استفاده می شود. به عنوان مثال در یک لنز 100-400mm ، اندازه زوم به میزان 4:1 و یا 4x در نظر گرفته می شود.

لنـز چشم ماهی / Fisheye Lens :
لنز چشم ماهی (Fisheye Lens) نوعی لنز اولترا واید است که علاوه بر اینکه زاویه دید بسیار باز دارند، پرسپکتیو تصویر را به شکل کروی در می آورند. لنزهای چشم ماهی جزء دسته لنزهای خط منحنی (Curvilinear Lens) اولتراواید هستند که در تصاویری که با آنها گرفته می شود اعوجاج (Distortion) و انحنای خطوط به شدت اتفاق می افتد و عناصر تصویر دچار نوعی اختلال شکلی (deformity) می گردند.

معمولا فاصله کانونی در این لنزها 16mm و کمتر است و زاویه دید آنها معمولا بین 100 تا 180 درجه می باشد. تصاویر عمدتا به صورت کروی شکل دیده می شوند و به همین علت نام این نوع لنزها را چشم ماهی گذاشته اند.

لنز زاویه بسته یا تله فوتو / Telephoto :

لنزهایی که دارای فاصله کانونی بلند تر از نرمال هستند، زاویه دید کوچکتری نیز دارند. این لنزها، لنز زاویه بسته یا تله فوتو (Telephoto Lens) نامیده می شوند. (و بطور اختصار به آنها لنز تله می گویند.) این نوع لنز از دوتکنولوژی مورد استفاده برای زوم بهره میگیرد این تکنولوژی ها عبارت است از زوم دیجیتال وزوم اپتیکال، زوم دیجیتال همان زوم معمولی است که هرچه زوم بیشتر شود کیفیت عکس و فیلم کم میشود ولی زوم اپتیکال این موضوع را برطرف میکند و مانع از کم شدن کیفیت می شود.

لنزهای تله فوتو همانند لنز ماکرو عمل کرده و هیچ تاثیری بر روی کیفیت ندارد. لنز تِله‌فوتو نوع خاصی لنز با قابلیت فوکوس در فاصله‌های دور است. هرچه عدد فاصله کانونی لنز بزرگ‌تر باشد زاویه دید لنز تنگ‌تر است و به عبارتی لنز به سمت تله سوق می‌یابد. لنز تله فوتو نه‌تنها از لحاظ توانایی گرفتن عکس‌های بزرگ از سوژه‌های دور و بعضی اوقات غیرقابل دسترس، بلکه به خاطر زاویه دید باریک آن نیز دارای اهمیت قابل توجهی است. این مشخصه به لنز کمک می‌کند که سردرگمی بصری را کاهش دهد و یک سوژه را برای بیننده برجسته کند.

لنز پلاریزه / CPL :

این نوع لنز با فیلتر کردن نورهای مزاحم استفاده می شوند و قابلیت عکسبرداری از اجسام با رنگ هایی طبیعی تر دارد. قرارگیری این محصول بر روی لنز قابلیت کنترل هر بیشتر اشعه ها را برای عکاسان به منظور حذف بازتاب های نوری خارجی در هر سطح غیر فلزی همچون سطح آب و شیشه به داخل دوربین محیا می کند و باعث ایجاد یک تصویر با کنتراست رنگی بالا و با کیفیت می شود و موجب عدم برخورد و رسیدن انعکاس نوری خارجی و بازتاب نوری به دوربین می شود که این امر وضوح و روشنی یا به عبارتی رساتر سبب شارپ تر شدن تصاویر خروجی می شود.

لنز تیلت شیفت / Tilt-shift :

این نوع لنز می تواند به همه جهت ها و زوایا بچرخد ، این لنز برای به تصویر کشیدن پرسپکتیو استفاده می شود .به لنز تیلت شیفت (Tilt-Shift Lens) ، لنز تصحیح پرسپکتیو (Perspective Control Lens) یا لنز PC هم می گویند. لنز Tilt-Shift قابلیت چرخش به جوانب و یا خم شدن به بالا و پایین را دارد. با استفاده از این لنز می توان زوایای پرسپکتیو تصویر را تغییر داد بطوری که از همگرا شدن (Convergence) خطوط تصویر جلوگیری به عمل آید. مثلا هنگام عکاسی از یک ساختمان وقتی در پایین آن ایستاده باشید، تصویر بدست آمده دارای خطوط همگرا خواهد بود ولی با استفاده از لنز تیلت شیفت می توان همگرایی خطوط ساختمان را برطرف و به صورت نمای تخت از آن عکس گرفت.
همچنین با این لنزها می توان فوکوس انتخابی (Selective focus) انجام داد، بطوریکه در یک تصویر بخش هایی از آن فوکوس گردد و بخش های دیگری از آن که در همان سطح قرار گرفته اند خارج از فوکوس باشند. فاصله کانونی لنزهای تیلت شیفت (T-S lens) معمولا در محدوده لنزهای واید قرار دارد. این لنزها عموما در عکاسی معماری استفاده می شوند.

لنز کالیدوسکوپ / Kaleidoscope :

مطمئناً چشم انداز بی نظیری از دنیای خود را از طریق چشم اژدها بدست خواهید آورد ؛ کالیدوسکوپ یک اسباب بازی نوری است ، با لنز کالیدوسکوپ می توانید یک شکل زیبا مانند یک گل را ببینید ، کمی آن را بچرخانید ، شما یک شکل فوق العاده دیگر خواهید دید ، به طور مداوم چرخش می کند ، اشکال مختلف وجود دارد ، بنابراین به آن کالیدوسکوپ گفته می شود. شما از طریق کلیدوسکوپ مشاهده می کنید می توانید در یک لحظه تغییر دهید .

لنز  SLR (مخفف Single Lens Reflex)  :

مخفف Single Lens Reflex می باشد این نوع لنزها سنسورهای بزرگی دارند به همین دلیل عکس های با کیفیتی می اندازند، این نوع لنز ها بدون تاخیرعکس می اندازند به همین دلیل یک انتخاب مناسب برای عکس برداری می باشد.

لنز بسیار عریض / Ultra wide :

این نوع لنز زاویه دید افقی بیشتری به ما میدهد وبیشتر برای گوشی های چند دوربینه استفاده می شود. به لنزهای وایدی که فاصله کانونی آنها کمتر از 24mm است، لنز اولترا واید (Ultra wide lens) می گویند.

لنز استارلایت / starlight :

نور ستاره که با نام آینه نور نیز شناخته می شود ، با خطوط مشبک مختلف حک شده است. پس از استفاده از آینه نور ستاره ، هنگامی که نور روشن در تصویر ظاهر می شود ، می تواند اثر تابشی و مشابه نور ستاره را ایجاد کند.

لنز حسگر عمق / Depth Sensor :

این نوع لنز برای عکس برداری پرتره استفاده می شود، ولی به دلیل وضوح پایین این نوع لنز تفاوت خیلی زیادی باخود لنز موبایل ندارد.

10 lens mobile %20(2)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

  1. دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  2. دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  3. از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

کالاهایی که دیده ایید
فیلتر بر اساس شهر محصول
پارسیان کالا
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

شما می توانید پس از دریافت سفارش، نظر خود را در رابطه با محصول خریداری شده در پارسیان کالا بنویسید. پس از تایید نظر شما توسط کارشناسان پارسیان کالا، امتیاز برای شما ثبت می‌شود.تا قبل از تایید نظر امتیاز شما در قسمت تاریخچه بخش امتیازات در صف نمایش داده میشود.

پارسیان کالا تا یک روز کاری بعد از ثبت سفارش را ارسال خواهد کرد و بسته به نوع ارسال از 1 تا 4 روز کاری زمان خواهد برد

متاسفانه امکان خرید حضوری نیست ولی امکان دریافت سفارش بصورت حضوری هست

شما این محصولات را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
پارسیان کالا