تفاوت موس اپتیکال و لیزری

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
LAZER

با آمدن دو مدل موس جدید لیزری و موس‌های اپتیکال(نوری)  به بازار ،این دو موس جایگزین  مناسبی برای موس‌های توپی یا غلتکی شدند.
تفاوت تفاوت موس اپتیکال و لیزری :
 اگرچه از نظر مفهومی هر دوی آنها یکسان به نظر می رسند اما تفاوت در این است که موس نوری از یک دیود منتشر کننده نور یا همان(LED) برای این کار استفاده می کند در حالی که موس لیزری همان طور که از اسمش مشخص است  از یک اشعه لیزر با چگالی یا شدت کم بهره می برد.
LAZER
مزایا ومعایب موس لیزری :
استفاده از اشعه لیزر به عنوان منبع نوری مزایایی را در بر دارد به این صورت که به موس اجازه اسکن 2000نقطه در واحد اینچ (DPI)   را می دهد و این در مقایسه با 200 تا 800 نقطه در اینچ برای موس هاس نوری رقم بالایی است یا به نوعی راحت تر،حساسیت موس لیزری در حرکت بیشتر از موس های نوری است.از مزیت های دیگر موس لیزری  این است که به دلیل چگالی بالای نوری که لیزر تولید می کند تقریبا در هر سطحی لیزر کار می کند اما موس های نوری در سطوحی که به رنگ مشکی هستند به خاطر جذب نور و یا در سطوح خیلی شفاف به دلیل پراکنده شدن نور دچار مشکل می شوند.
با توجه به توضیحات ذکر شده، بالا بودن  قیمت موس لیزری نسبت به  موس نوری امری عادی می باشد.
کدام موس را بخریم؟
امروزه کسانی که به صورت حرفه ای بازی می کنند موس های لیزری را انتخاب می کنند به خاطر بالا بودن سرعت موس در مقابل حرکات بازی و عکس العمل های سریع ترو بهتری که می توانند انجام دهند.این قضیه در مورد طراحان گرافیک نیز صدق می کند به دلیل تفکیک نوری بالای موس لیزری کمک زیادی به دقت در طراحی گرافیکی میکند.
با توجه به تمام برتری های موس لیزری، می توان گفت موس لیزری برای بازی خورها و طراحان گرافیک انتخاب بسیار مناسبی است و موس نوری برای کاربردهای روزانه و معمولی بسیار مناسب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.