ملاک انتخاب رینگ لایت برای خرید

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
RingLighting 3

دلایل محبوبیت و نیاز به رینگ لایت چیست :

 

رینگ لایت در عکاسی، برای سوژه‌هایی است که نیاز است از نزدیک از آن‌ها عکاسی کنیم و جزئیات واضح‌تر باشد استفاده می‌گردد. هر چقدر دوربین و منبع نور به یک سوژه‌ای نزدیک‌تر شوند، جهت دید دوربین و زاویه فلاش، از هم دورتر می‌شوند و باعث ایجاد سایه‌های بیشتری در اطراف می‌شود.

زمانی که از فلاش‌های اکسترنال استفاده می‌کنیم، معمولاً لامپ یا همان قسمت سر فلاش در فاصله‌ای نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر بالاتر از دهانه لنز قرار دارد و باعث می‌شود در عکس‌های نزدیک و کلوزآپ، سایه‌های تیز و شدیدی زیر چانه و بینی و ابرو‌ها ایجاد شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که رینگ لایت‌ها دارند، ایجاد نور حلقوی بسیار زیبا در چشمان سوژه است که بدون نیاز به استفاده از لنز‌ چشم موجب برجسته شدن و زیباتر شدن چشمان سوژه می‌شود. به این علت است است که اغلب عکاسانی که در آرایشگاه‌ها عکاسی می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا از نورهای رینگی، استفاده کنند.

پارامترهایی که باید برای خرید رینگ لایت‌ بدانیم :

ابعاد رینگ لایت

اندازه حلقه نور با توجه به پوشش حلقه توسط LED ها بیان می شود. به طور معمول رینگ لایت با اندازه های 3.7 تا 21 اینچ تولید می شوند. اگر محدودیت بودجه ای نداشته باشید، هرچه لامپ حلقه ای بزرگتر باشد، به طور گسترده تری مصارف بیشتری را پوشش خواهد داد .

توان خروجی رینگ لایت

توان خروجی یک حلقه نور به زبان ساده نشان دهنده میزان قدرت نوردهی آن می باشد یعنی هر چه توان واقعی رینگلایت بیشتر باشد نور بیشتری دارد البته همیشه نور زیاد خوب نیست و شما باید بسته به نیازتان توان خروجی مناسب نیازتان را خریداری بفرمایید .

 

دما و رنگ و میزان نور

اکثر مدل های موجود در بازار قابلیت تنظیم مشخصات نور را دارند. این عملکرد تنظیم نور به شما کمک می کند تا بدون تغییر فاصله لنز و سوژه ، نور مناسب را داشته باشید. منظور از دمای نور گرمی و سردی نور هست که واحد سنجش آن کلوین هست که معمولا از 3200 ال 6500 کلوین از دمای سردتر به دمای گرم تر می باشد .  رنگ در رینگ لایت ها معمولا شامل 2 رنگ افتابی و مهتابی است که بقه رنگ ها ا ترکیب این 2 رنگ بدست می آید و در رینگ لایت های RGB تنوع بسیار بالاتری از رنگ ها در کنار هم هستند که البته مصارف خاص تری دارند .

پایه قرارگیری گوشی موبایل در رینگ لایت

هرچه پایه رینگ لایت بالاتر باشد گستره و یکنواختی بهتر و بیستری دارد که برای عکاسی نیز بهتر است. پایه های رینگ لایت از نظر ارتفاع قابل تنظیم هستند و در صورت بالاتر بودن می توانید از آنها برای اشیای مختلف استفاده کنید. نکته دیگر امکان قرار دادن دوربین در پشت چراغ حلقه ای است که اخیراً به این محصولات اضافه شده است. به نظر می رسد بیشتر تهیه کنندگان نگران عکاسی و سلفی در شبکه های اجتماعی هستند. قبل از خرید رینگ لایت های مجهز به نگهدارنده تلفن، به عرض تلفن هوشمند نصب شده توجه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.