چگونه رد چراغ خودروها را عکاسی کنیم؟

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
lights car lanterns motion blur

  •  مدیریت مکان :
اولین گام برای عکاسی زیبا محل قرارگیری دوربین ما است که باید با هوشمندی و دقت محل قرارگیری دوربین را مشخص کنیم.بهتر است خیابانی را انتخاب کنید که از ترافیک قابل قبول و پایداری در زمان عکاسی شما برخوردار باشد شلوغ بودن خیابان به این مدل عکاسی کمک زیادی می کند دوربین باید به گونه ای قرار بگیرد که موقع زوم کردن،ماشین ها از پشت سر شما به جلو در حرکت باشند.کنترل کردن حجم نور در عکاسی از چراغ ماشین ها هنگامی که تمرکز ما بر روی چراغ‌های عقب باشد، در حالیکه خودرو از محل قرارگیری دوربین ما دور می‌شود؛ بسیار آسانتر است.
ما به شما پیشنهاد می کنیم برای این نوع عکاسی پل هوایی را انتخاب کنید و یا هر موقعیتی شبیه پل هوایی که دارای امنیت کافی برای عکسبرداری باشد.نکته مهم دیگر این است که شما هرچقدر مکانتان مناسب باشد تا هنگامی که زاویه مناسب و منظره  عالی نداشته باشید عکس فوق العاده ای نمیتوانید بگیرید.

 

  • مدیریت زمان :
زمان حضور شما برای این نوع عکاسی بسیار مهم است باید جوری رنامه ریزی کنید که حدود 30 دقیقه قبل از غروب آفتاب در مکان مورد نظر حضورداشته باشید در این بازه زمانی شما می توانید مکان خوب را انتخاب کنید و یا زمان کافی برای شناسایی موقعیت داشته باشید.برپا کردن اسبا عکاسی نیز خودش به تنهایی زمان بر است پس با مدیریت زمان بهترین موقعیت را برای خود رقم بزنید.

 

 

  • سه پایه مناسب:
شما باید شرایطی مهیا کنید که در طول زمان عکسبرداری دوربین ثابت باشد و از ایمنی خوبی نیز برخوردار باشد.مطمئنا شما نمی توانید زمان طولانی دوربین را در دستان خود نگهدارید و یا این که دوربین در دستان شما شرایط پایداری ندارد زیرا تکان و لرزش هرچقدر هم ناچیز باشد بازهم وجود دارد.در نتیجه شما نیاز به سه پایه دارید پس پیشنهاد می کنیم سنگین‌ترین سه پایه خود را انتخاب کنید این امر موجب می‌شود تا دوربین شما از کوچک‌ترین لرزش‌هایی که بر اثر وزش باد نیز اتفاق می‌افتد، در امان باشد.یکی دیگر از موارد مهم بازنکردن سه پایه به صورت کامل است به عبارت دیگر بهتر است محلی را انتخاب کنید که نیاز نباشد سه پایه خود را بیش از حد نرمال باز کنید.
lights car lanterns motion blur
  • تنظیمات فوکوس تصویر :
برای تعیین محل فوکوس تصویر، از گزینه (Live View) استفاده کنید. سوژه‌ای در فریم را نزدیک به نقطه‌ی مورد نظرتان برای عکاسی پیدا کنید و در عمیق‌ترین نقطه از فریم‌تان فوکوس کنید. اگر از کنار جاده قصد عکاسی از چراغ ماشین ها را دارید، بطور مثال می‌توانید بر روی دورترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی فوکوس کنید. بعد از انتخاب نقطه‌ی فوکوس، برای شروع عکاسی از چراغ ماشین ها،تنظیمات لنز دوربین خود را مجددا بر روی فوکوس دستی تنظیم کنید. پس از پیدا کردن تابلوی مورد نظرتان و فوکوس کردن بر روی آن، تنظیمات دوربین‌تان را بر روی فوکوس دستی قرار داده تا دوربین در زمانیکه دکمه شاتر را فشار می‌دهید، فوکوس شما را تغییر ندهد.
  • تنظیم سرعت شاتر :
ما به شما پیشنهاد میکنیم سرعت شاتر چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه باشد. این زمان معمولا به خودرویی که به عنوان سوژه انتخاب می‌کنید، فرصت کافی را می‌دهد تا بتواند طول فریم شما را طی کند. در این نوع عکاسی، دیافراگم خود را هم در حدود تنظیمات میانی قرار دهید. لازم است که بدانید مرسوم‌ترین تنظیم دیافراگم در عکاسی از چراغ ماشین ها ، f/8 می باشد.
 داشتن تنظیمات و ویژگی های منحصر به فرد در عکاسی،از طبیعت این کار است.
  • کلام آخر:
امیدواریم کسانی که این مقاله را مطالعه کردند علی الخصوص علاقه‌مندان به عکاسی از چراغ ماشین ها اطلاعات به درد بخور و مناسبی دریافت کرده باشند.با رعایت نکات بالا تنها کافی است جسارت داشته باشید و اولین عکس خود را ثبت کنید و با تکرار مطمئن هستیم عکس های فوق العاده ای خواهید گرفت.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.