چگونه دسته بازی را در کامپیوتر تست کنیم ؟

پارسیان کالا
9 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تست دسته بازی کامپیوتر

برای تست دسته بازی در کامپیوتر، می‌توانید از چند روش استفاده کنید:

 

1. استفاده از برنامه‌های تست دسته بازی:

برخی برنامه‌هایی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا دسته بازی را در کامپیوتر تست کنید. برنامه‌هایی مانند JoyToKey، Xpadder و DS4Windows از این دست هستند. برخی از این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا دسته بازی خود را به شکل دلخواه تنظیم کنید، در حالی که دیگران فقط به شما اجازه می‌دهند تا دسته بازی را به کامپیوتر وصل کنید و تست کنید.

 

2. بازی کردن بادسته بازی:

می‌توانید بازی‌های مختلف را با دسته بازی تست کنید تا بررسی کنید که آیا دسته بازی به درستی کار می‌کند یا خیر. بازی کردن با دسته بازی می‌تواند به شما کمک کند تا از نحوه کارکرد دسته بازی آگاه شوید و مشکلات را شناسایی کنید.

 

3. استفاده از تنظیمات دسته بازی در سیستم عامل:

در سیستم عامل خود، می‌توانید تنظیمات دسته بازی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دسته بازی به درستی شناسایی شده است و تمامی بخش‌های آن، مانند دکمه‌ها و استیک‌ها، به درستی کار می‌کند. برای بررسی تنظیمات دسته بازی در ویندوز، به قسمت “Devices and Printers” در Control Panel مراجعه کنید و دسته بازی خود را پیدا کنید. بعد از کلیک بر روی دسته بازی، گزینه “Game controller settings” را انتخاب کنید و تنظیمات دسته بازی را بررسی کنید.

 

همچنین، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند JoyToKey، که قبلاً ذکر شد، استفاده کنید تا دسته بازی را به شکل دلخواه تنظیم کنید و برای تست، از برنامه‌های دسته بازی مختلف استفاده کنید.

در هر صورت، قبل از تست دسته بازی، بهتر است از طریق سایت سازنده دسته بازی خود مطمئن شوید که آن با سیستم عامل شما سازگاری کامل دارد و درایورهای آن به درستی نصب شده‌اند. همچنین، راهنمای استفاده از دسته بازی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که مشکلات رایج را شناسایی و برطرف کنید.

 

 

 

آیا می‌توانید راهنمایی برای تنظیم دسته بازی در ویندوز بدهید؟

 

بله، برای تنظیم دسته بازی در ویندوز، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1. وصل کردن دسته بازی:

ابتدا دسته بازی خود را به کامپیوتر وصل کنید. برخی از دسته‌بازی ها به صورت Plug-and-Play هستند و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، به صورت خودکار توسط ویندوز شناسایی می‌شوند. در صورتی که دسته بازی شما شناسایی نشد، به قسمت “Devices and Printers” در Control Panel مراجعه کنید و دسته بازی خود را پیدا کنید.

 

2. تنظیمات دسته بازی:

بعد از شناسایی دسته بازی، برای تنظیم آن، گزینه “Game Controller Settings” را انتخاب کرده و تنظیمات دسته بازی را باز کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای دسته بازی خود تغییر دهید، مانند تنظیم حساسیت استیک‌ها، تغییر نام دسته بازی و تست دکمه‌های دسته بازی.

 

3. تنظیمات بازی:

بعضی از بازی‌ها نیاز دارند که تنظیمات دسته بازی در آن‌ها تنظیم شود. برخی از بازی‌ها این تنظیمات را به صورت خودکار انجام می‌دهند، اما برای برخی از بازی‌ها باید این تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید. برای این کار، به تنظیمات بازی مورد نظر خود برویدو بخش تنظیمات دسته بازی را پیدا کنید. در این قسمت، می‌توانید دکمه‌ها و استیک‌های دسته بازی را به نیاز خود تنظیم کنید.

 

4. استفاده از برنامه‌های تنظیم دسته بازی:

در صورتی که دسته بازی شما به درستی شناسایی نشد یا قابل تنظیم نیست، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند JoyToKey، Xpadder و DS4Windows استفاده کنید. این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا دسته بازی خود را به شکل دلخواه تنظیم کنید، به عنوان مثال، می‌توانید دکمه‌های دسته بازی را به کلیدهای صفحه کلید تنظیم کنید تا از آن‌ها در بازی‌هایی که از دسته بازی پشتیبانی نمی‌کنند، استفاده کنید.

 

با این روش‌ها، می‌توانید دسته بازی خود را به طور کامل تنظیم کنید و از آن در بازی‌های خود استفاده کنید.

مشاهده همه دسته بازی

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.