فن خنک کننده گوشی موبایل

پارسیان کالا
18 مهر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
fan mobile ParsianKala.com

فن خنک کننده موبایل یک دستگاه کوچک است که برای خنک کردن دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ استفاده می شود. این فن ها به طور معمول به پورت USB دستگاه متصل شده و با چرخش پره های آن، هوای سرد را به دستگاه منتقل می کند. این فن ها علاوه بر خنک کردن دستگاه، به جلوگیری از افزایش دمای آن و در نتیجه خطرات آسیب رساندن به قطعات الکترونیکی نیز کمک می کند. فضای بین پره های فن باعث جذب گرد و غبار نیز می شود و در نتیجه قطعات الکترونیکی دستگاه را در برابر آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پذیرفتگی حفاظت می کند.

یکی از مشکلات اکثر گوشی های موبایل در هنگام کار کردن و یا بازی کردن داغ کردن بیش از حد می باشد. فن خنک کننده گوشی موبایل مانع از گرمای بیش از حد گوشی در هنگام بازی کردن کنسول بازی می شود و باعث افزایش عمر گوشی و باتری می شود. امروزه گوشی های هوشمند نیز در زمره پلتفرم های مخصوص بازی قرار گرفته اند، از این رو تعجبی ندارد که تجهیزات جانبی مناسب برای بازی و نصب روی تلفن همراه توسط شرکت های مختلف معرفی گردد.

برای تهویه بهتر و خارج سازی گرما از گوشی های هوشمند در حین بازی، می توانید از فن هایی مانند فن خنک کننده موبایل استفاده کنید که برای این منظور معرفی شده اند. در ابتدا لازم است علت اهمیت اسفاده از این محصول را بدانیم.

 

فن موبایل

 

اهمیت استفاده از فن خنک کننده گوشی موبایل :

بعد از پیدایش و رشد بازی های آنلاین گروهی در پلتفرم موبایل مثل پابجی موبایل PUBG Mobile ، کالاف دیوتی Call Of Duty Mobile، فورتنایت موبایل Fortnite Mobile، فری فایر Free Fire و دیگر بازی های موبایل، سیستم عامل هایی مثل آی او اس (iOS) و اندروید (Android) به شکلی کاملا متفاوت نسبت به گذشته استفاده شدند و برای اجرای صحیح و روان بازی ها با چالش های فراوانی رو به رو شدند.

با وجود این حقیقت که موبایل های امروزی توانایی سخت افزاری بسیار بالایی پیدا کرده اند، اجرای این بازی ها فشار زیادی روی پردازنده ها و مجموعه سخت افزار موبایل وارد میکنند و با تداوم این فشار و طولانی شدن زمان اجرای بازی، دمای قطعات موبایل به شدت از حد نرمال بالاتر رفته و گاهی اوقات موجب اختلال در کیفیت اجرای بازی نیز می شود.

همچنین یکی از مهمترین پارامترهایی که به شدت عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد حرارت سخت افزار موبایل شماست. در صورتی که دمای سخت افزار را نتوانیم کنترل کنیم، این حرارت به باتری موبایل نیز منتقل شده و عمر باتری شما در حرارت بالا به شدت افت خواهد کرد.

در این موقع است که داشتن یک فن خنک کننده بسیار لازم است تا بدون آسیب دیدن به موبایل بتوانید بازی کنید و لذت ببرید. فن رادیاتور خنک کننده موبایل که در دو نوع رادیاتور و فن تولید و به بازار عرضه میشوند. هر دو یک وظیفه دارند و آن مقابله با حرارت بیش از حد موبایل از طریق خنک کردن قسمت پشتی موبایل است.

بهترین فن خنک کننده موبایل

 

انواع فن خنک کننده گوشی موبایل :

  • رادیاتوری
  • فن خنک کننده

در نوع رادیاتوری خنک کننده ها، مکانیزمی کاملا مشابه سیستم خنک کنندگی پردازنده های کامپیوتری اجرا میشود. یک هیت سینک که رسانای ۱۰۰ درصدی حرارت است به درب پشتی موبایل می چسبد و با جذب حرارت آن، اجازه افزایش دما را به موبایل نمی دهد.

همچنین در این نوع فن رادیاتور خنک کننده موبایل، یک فن خنک کننده قدرتمند با سرعت چرخش بالا وظیفه خنک کردن هیت سینک را بر عهده دارد. در فن های خنک کننده خبری از هیت سینک نیست. طراحی این دسته از خنک کننده ها بسیار ساده تر از نوع رادیاتوری است. یک فن پرقدرت، جریان هوای پرفشار خنک را به بدنه پشتی موبایل می کوبد و تداوم این فرایند مانع افزایش دمای موبایل میشود.

هنگام خرید فن خنک کننده لازم است به منبع تغدیه فن نیز دقت کنید. یک سری از فن ها دارای باتری داخلی هستن و بدون نیاز به کابل و اتصالات به گوشی متصل میشوند و شما آزادی عمل بیشتری دارید. در بعضی از مدل ها کابل طراحی شده و برای استفاده حتما نیاز به کابل است و در عین حال هنگام خرید اگر فن کابل دار مد نظرتون بود هم به طول کابل و هم پورت ان توجه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.