دوربین ثبت وقایع خودرو

پارسیان کالا
3 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دوربین ثبت وقایع داخل خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو یا همان داش‌کم (Dash Cam) یک دوربین کوچک است که در داخل خودرو نصب می‌شود و وظیفه ثبت ویدئویی از رانندگی و رویدادهای رانندگی را بر عهده دارد. این دوربین با قرار دادن آن در نقطه‌ای مناسب در داخل خودرو، ویدئویی از رانندگی را ضبط می‌کند و در صورت وقوع حادثه، می‌تواند به عنوان شاهدی مستقل برای تحلیل و بررسی حادثه استفاده شود.

داش‌کم‌ها در انواع و اقسام مختلفی و با ویژگی‌های متفاوتی مانند کیفیت تصویر، زاویه دید،حساسیت به نور، قابلیت ثبت صدا، GPS و… عرضه می‌شوند. برخی از داش‌کم‌ها دارای حسگرهای حرکتی هستند که در صورت تشخیص حرکت در داخل خودرو، به طور خودکار ضبط ویدئویی را آغاز می‌کنند. همچنین، برخی از داش‌کم‌ها دارای نمایشگر LCD هستند که به کمک آن می‌توانید تصاویر ضبط شده را در داخل خودرو مشاهده کنید.

استفاده از داش‌کم‌ها در داخل خودروها به عنوان یک ابزار امنیتی و مستقل برای ثبت وقایع رانندگی، از جمله حوادث، تصادفات، سرقت و…بسیار مفید است. در صورت وقوع حادثه، داش‌کم می‌تواند به عنوان شاهدی مستقل برای تحلیل و بررسی حادثه و همچنین برای ارائه به بیمه‌گران و نیز قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده شود. همچنین، استفاده از داش‌کم در داخل خودرو، به شما اجازه می‌دهد تا به طور دقیق و دقیق‌تری به شکلی لحظه‌ای از رانندگی خود بررسی کنید و در صورت وجود خطاهایی در رانندگی، آنها را بهبود بخشید.

 

دوربین خودرو

 

 

در انتخاب یک داش‌کم مناسب برای خود، باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

 

 

۱- کیفیت تصویر:

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک داش‌کم، کیفیت تصویر ضبط شده است. باید تلاش کنید تا داش‌کمی با کیفیت تصویر بالا و رزولوشن مناسب انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی و وضوح تصاویر ضبط شده را بررسی کنید.

 

۲- زاویه دید:

داش‌کم‌ها با زوایای دید مختلفی عرضه می‌شوند. برای انتخاب مناسب‌ترین داش‌کم، باید به اندازه زاویه دید آن توجه کنید تا بتوانید تصاویری با دید جامع‌تر و کامل‌تری از حادثه‌ها و رانندگی خود داشته باشید.

 

۳- حساسیت به نور:

داش‌کم‌ها با حساسیت‌های مختلفی به نور عرضه می‌شوند. برای داشتن تصاویری با کیفیت بالا در شرایط نوری مختلف، باید به حساسیت داش‌کم به نور توجه کنید.

 

۴- قابلیت ثبت صدا:

برخی از داش‌کم‌ها دارای قابلیت ثبت صدا هستند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در صورت وقوع حادثه، صدای محیط را هم در کنار تصویر ضبط شده داشته باشید.

 

۵- GPS:

برخی از داش‌کم‌ها دارای GPS هستند که به شما اجازه می‌دهد تا به دقت موقعیت مکانی حادثه را تعیین کنید. این ویژگی برای تحلیل حوادث و پیگیری موارد قانونی بسیار مفید است.

 

۶- نمایشگر LCD:

برخی از داش‌کم‌ها دارای نمایشگر LCD هستند که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ضبط شده را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

 

۷- حافظه داخلی:

برخی از داش‌کم‌ها دارای حافظه داخلی هستند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کارت حافظه، تصاویر ضبط شده را در داخل داش‌کم ذخیره کنید.

 

۸- قابلیت اتصال به شبکه:

برخی از داش‌کم‌ها دارای قابلیت اتصال به شبکه هستند که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ضبط شده را به سرورهای ابری یا دستگاه‌های دیگرمنتقل کنید و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

 

دوربین ثبت وقایع خودرو

 

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، باید به داشتن داش‌کمی با کیفیت و ویژگی‌های مناسب توجه کنید تا بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین، باید به قیمت داش‌کم نیز توجه کنید و انتخابی را انجام دهید که با توجه به نیازهای خود، بهترین رابطه کیفیت و قیمت را داشته باشد.

 

در کل، داش‌کم‌ها به عنوان یک ابزار امنیتی و مستقل برای ثبت وقایع رانندگی، حوادث، تصادفات و… بسیار مفید هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم‌های امنیتی را در رانندگی خود بگیرید. با انتخاب داش‌کم مناسب برای خود، می‌توانید از ویژگی‌های مختلف آن مانند کیفیت تصویر، زاویه دید، حساسیت به نور، قابلیت ثبت صدا و GPS بهره‌مند شوید و در صورت وقوع حادثه، با داشتن ویدئویی از آن به عنوان شاهدی مستقل، به راحتی بررسی و تحلیل آن را انجام دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.