معنی CPI و DPI در موس چیست؟

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
dpi cpi

تعریف CPI :

CPI مخفف Counts per inch به معنای تعداد نقاط در یک اینچ است که معیاری برای مشخص شدن میزان حساسیت کلی موس می باشد. هرچه میزان CPI بیشتر باشد به معنی ااین است که موس سریع تر حرکت خواهد کرد. اگرموسی با سرعت زیاد میخواهید باید به  CPI آن دقت کنید.این در واقع به این معنی است که موس می تواند کارهای بیشتری را در حرکات کمتر انجام دهد. با این حال بیشتر بودنCPI همیشه به معنای عملکرد بهتر نیست بلکه شما باید آن را بنا به نیازتان تنظیم کنید.بدون شک شما دوست ندارید در هنگام کار با موس با کوچکترین حرکت موس،نشانگر آن کل صفحه را بپیماید.این ویزگی دلیل بر برتری این موس نمی شود بلکه بالا بودنCPI منجر به این خواهد شد که موس کوچکترین حرکات را هم تشخیص داده و کارها را با دقت بیشتری انجام می دهد.

 

 

 

تعریف DPI :

DPI مخفف Dots per Inch به معنای نقطه در اینچ در اصل برای اندازه گیریspatial printing resolution یا video dot density به معنای دیگر تراکم نقطه ها در ویدیو یا تراکم نقطه ها در فضای عکس کاربرد دارد. به زبان ساده تر کاربرد این عبارت در پرینت و کیفیت تصاویر میباشد نه نمایش دادن قدرت حساسیت یک موس!!

اگر جزو کسانی هستیدکه از موس هایی باCPI پایین استفاده می کنید معمولا باید دارای موس پد های بزرگتری نیز باشید.گاهی عرض این موس پد ها به اندازه کیبورد هم هستند. علت این کار این است که بازیکنان قدرت مانور بیشتری در کار با موس داشته باشند.رایج بودن استفاده ازDPI موجب شده در نمایش حساسیت موس ها از این واژه استفاده شود و به این دلیل با وجود اینکه این عبارت هیچ ربطی به موس ندارد بعضی کمپانی های تولید کننده نیز از این عبارت بر روی محصولات و نرم افزار های خود استفاده میکنند.

 

نکات مورد توجه :

  • در عمل هیچ تفاوتی بین عبارت هایDPI وCPI وجود ندارد.
  • باید توجه داشت کهDPI یا همانCPI در موس گیمینگ و حساسیت یک موس ساده دو چیز متفاوت هستند.
  • DPI کاملا به قابلیت های سخت افزاری وابسته است در حالی که حساسیت در موس های عادی بیشتر مفهومی نرم افزاری است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.