آشنایی با تکنولوژی شارژ کوالکام QC 4.0

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
qualcomm quick charge 4 2

فناوری QC 4.0 کوالکام نصف ظرفیت باتری را در کمتر از 15 دقیقه پر می کند.

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجياتو، انتظار براي شارژشدن گوشي هايتان بخصوص وقتي كه عجله داريد، بسيار عذاب آور است. اما كوالكام اين مشكل را حل كرده است و تا چند هفته ي آتي محصولات مجهز به نسل چهارم فناوری شارژ سریع موسوم به Quick Charge 4.0 را به دست كاربران خواهد رساند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

 

 

qualcomm quick charge 4%20(2)

 

 

فناوری شارژ سریع را می توان یکی از راهکارهای مناسب برای رفع معضل شارژدهی تلفن های همراه به شمار آورد. کوالکام می گوید QC 4.0 یکی از سریع ترین فناوری های شارژ در صنعت اسمارت فون به شمار می رود و می تواند 50 درصد از ظرفیت باتری تلفن همراه را در کمتر از 15 دقیقه پر نماید، یا اینکه طی 5 دقیقه شارژ کافی برای مکالمه 5 ساعته را فراهم سازد. QC 4.0 از کابل رابط USB-C استفاده می کند که امکان انتقال جریان قوی تری را برای شارژ سریع میسر می سازد. تغییرات نرم افزاری نیز به عملکرد بهتر این فناوری کمک خواهند کرد.

 

البته کمپانی مورد بحث ادعاهای خود را بر اساس شارژ سریع باتری با ظرفیت 2750 میلی آمپر ساعت اعلام کرده، در حالی که اکنون اکثر موبایل ها به باتری هایی با ظرفیت بالای 3000 میلی آمپر ساعت مجهز شده اند.بعضی از موبایل های مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 از جمله اکسپریا اکس زی پریمیوم سونی با QC 3.0 عرضه شدند. هنوز مشخص نیست نخستین موبایل مجهز به نسخه چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام از سوی چه شرکتی عرضه می شود، اما از آنجا که چیپست های اسنپدراگون 660 و 630 این کمپانی که امروز معرفی شدند نیز از QC 4.0 پشتیبانی می کنند، بنابراین لزوماً نباید منتظر یک پرچمدار باشیم و حتی میان رده ها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

این فناوری جدید حدود 20 درصد سریع تر از نسل قبلی یعنی QC 3.0 است که هم اکنون در موبایل های زیادی از جمله محصولات سونی، ال جی، اچ تی سی و موتورولا به کار گرفته شده است.در هر صورت بايد منتظر بمانيم و ببينيم عملكرد اين گوشي هاي مجهز به Quick Charge 4 چگونه است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.