مشاوره تهیه تجهیزات تولید محتوا

پارسیان کالا
19 شهریور, 1401
18 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
content tools

تاحالا شده بخواهید یک ویدیوی حرفه ای یا یک پادکست بسازید؟ تاحالا به این فکر کردین چه ابزارهایی برای ساخت اینگونه ویدیو ها و پادکست ها نیاز دارید؟

 

قبل از ساخت ویدیو و پادکست ها باید هدف خود را انتخاب کنیم و این موضوع مهم ترین عامل ساخت و تولید محتوای جذاب است.

 

در این مقاله موارد اساسی و مهم ساخت یک ویدیوی حرفه ای یا یک پادکست با کیفیت را به شما آموزش میدهیم.

 

دوربین با کیفیت :

1- یکی از حیاتی ترین ابزاراتی که نیاز دارید دوربین می باشد که یک تولید محتوای خوب نیازمند به یک دوربین با کیفیت می باشد باید توجه داشت حداقل توان و کیفیت ضبط ویدیوی آن 1080 باشد.

 

میکروفن :

2- میکروفن یکی دیگر از ملزومات داشتن یک ویدیوی خوب و با کیفیت است و برای داشتن یک صوت خوب باید ازمیکروفن با کیفیت استفاده کرد.

 

سه پایه :

3- یکی دیگر از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده‌ی ویدیوی خوب سه پایه می باشد، باید به این نکته توجه داشت که وقتی میخواهیم یک فیلم با کیفیت داشته باشیم باید بدون لرزش و تکان های اضافه فیلم بگیریم به همین منظور سه پایه یکی از مهم ترین اجزا می باشد.

 

نور پردازی :

4- نور پردازی در تولید محتوای ویدیویی از اهمیت بالایی بر خوردار است به گونه ای که اگر تمام تجهیزات لازم برای تولید محتوا را در اختیار داشته باشید ولی نور پردازی خوبی نداشته باشید هیچ تفاوتی با نداشتن تجهیزات ندارد به همین منظور استفاده از ابزارات نور دهی مناسب مانند رینگ لایت، سافت باکس، چتر نور و….یکی ملزومات تولید محتوای ویدیویی می باشد.

 

نرم افزار ها ادیت :

5- یکی دیگر از موارد داشتن توانایی در ادیت (ویرایش) عکس ویدیو با استفاده از نرم افزار ها ادیت با کیفیت مانند پریمایر و فتوشاپ میباشد که یکی از بخش های مهم تولید محتوا و جذب مخاطب می باشد.

 

پس زمینه‌ ی مناسب :

6- یکی از نکات مهم تولید یک ویدیوی جذاب داشتن پس زمینه‌ ی مناسب است که اگر داشتن اینگونه پس زمینه ها مقدور نیست بهترین گزینه پرده سبز یا آبی است که در بسیاری از موارد کاربرد دارد و میتوان هر پس زمینه ای را در اختیار داشت.

 

 

برای تولید محتوای صوتی نیز باید مواردی را مد نظر داشت از جمله :

1- مهم ترین واساسی ترین ابزار تولید محتوای صوتی میکروفن با کیفیت می باشد، این نوع میکروفن ها باید صدا را با کیفیت بسیار بالا ضبط کنند تا یک تولید محتوای صوتی خوب داشته باشیم.

2- یکی دیگر از این موارد داشتن صدایی مناسب برای تولید محتوا است، گوینده باید با شنوندگان ارتباط مستقیم برقرار کند و بتواند با آن ها ارتباطی راحت داشته باشد تا بتواند پادکست با کیفیت تولید کند.

3- یکی دیگر از ملزومات تولید پادکست خوب در اختیار داشتن یک محیط مناسب است، باید در محیطی بدون سروصدا و دور از هیاهو اقدام به تولید محتوای صوتی کرد تا اخلالی در تولید پادکست پیش نیاید. به طور کل باید با تجهیزات کامل تلاش برای تولید محتوا کرد و یا در تا حد توان بهترین تجهیزات را در اختیار داشت.

18 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.